Vraag & Antwoord

  • Wijzigen Kan ik nog gegevens wijzigen rondom mijn startnummer en/of uitslag?

    Dat kan. Wijzigen voor 20/8:

    1. In je bevestigingsmail bij inschrijven, staat een link om wijzigingen door te geven in je persoonlijke gegevens. Bijv.

    • Adres
    • Geboortedatum.
    • Startnummer te koop aan te bieden
    • Startnummer over te dragen.

      Deze bevestigingsmail wordt automatisch eenmalig verstrekt bij aanmelden en altijd verstuurd naar het opgegeven mailadres. Zorg dus dat dit juist is. Deze code kan logischerwijze niet nogmaals toegestuurd worden: immers dit gebeurt automatisch bij inschrijving. Zonder code uit de bevestigingsmail kan een bewijs niet op een andere naam gezet worden. Dit kan dan alleen via de organisatie.

       

      Wijzigingen na 20/8

      De inschrijving sluit 20/8. Als je de wijzigingen doorvoert vanaf 20/8 zijn de nummers bij de drukker. Omnamen of verkopen kan, maar de oorspronkelijke deelnemer krijgt het bewijs thuis. Jij neemt dit bewijs immers over. Wel komt jouw naam in de deelnemerslijst en uitslag. Onderling regel je de uitwisseling van het startbewijs.

      Let op, je verkoopt je gehele deelname, incl. eventuele extra’s zoals bus, gekozen shirt in eerder gekozen maat etc.

    • Bevestigingsmail Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

      Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je altijd een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 60 minuten hebt ontvangen. Deze mail wordt eenmalig verstuurd, zodra de betaling binnen is. Daarom kan dit niet nogmaals gestuurd worden; je schrijft immers niet nogmaals in.

      Krijg je geen mail na 60 minuten? Sta je wel op de deelnemerslijst en heb je betaald? Dan is je deelname definitief.

      Let op, de bevestigingsmails wordt eenmalig toegestuurd. Als het mailadres wordt gecorrigeerd, kan de bevestigingsmail niet nogmaals gestuurd worden.

      Let op: In de inschrijving geef je 2x je mailadres op. Dit moet corresponderen, anders komt er een foutmelding. Naar dat mailadres wordt de bevestiging gestuurd. Dit mailadres staat ook genoteerd om wijzigingen door te voeren. Heb je een foutief mailadres ingevuld? Dat kan gecorrigeerd worden, door in te loggen met het foute mailadres. Daarna kun je het wijzigingen in het juiste adres. Dat kan dus de deelnemer alleen zelf doen.

      Je kunt voor meerdere personen inschrijven.

    • Gegevens wijzigen Als mijn mailadres meerdere keren gebruikt is. Of kan ik voor meerdere personen inschrijven?

      Schrijf je verschillende deelnemers in met één mailadres? Dat kan.

      Wil je gegevens wijzigen? Elke deelnemer krijgt een persoonlijke url bij inschrijving. Dus de url’s verschillen van elkaar. Hierdoor ontvangt één emailadres meerdere e-mails; immers heb je meerdere deelnemers op één mailadres ingeschreven.

      Dus: een wijziglink per deelnemer!

    • Onderdeel vol? Of inschrijving gesloten? Is er een wachtlijst?

      Is een onderdeel vol of inschrijving gesloten? Kijk regelmatig op de site onder ‘Startbewijs Verkopen’. Hier komt aanbod van startnummers.

      Ervaring leert dat er nummers vrijkomen, zeker hoe dichter de datum van het evenement nadert.

    • Verhinderd van deelname? Ik heb me ingeschreven, maar kan niet meer meedoen

      Je hebt een startbewijs voor de komende editie. De organisatie neemt geen bewijzen terug.

      Kun je niet meedoen? Bied dan je nummer aan op onze site onder startnummer verkopen (zie veelgestelde vragen).. Hoe dichter het evenement is, hoe meer vraag naar startnummers.

      Je startbewijs editie kan niet doorgeschoven worden naar een andere editie.

    • Afmelden Ik doe niet meer mee

      Door omstandigheden kan het zijn dat je niet meer meedoet, bijvoorbeeld omdat je geblesseerd bent.

      Je inschrijving blijft staan. De organisatie haalt geen inschrijvingen uit het inschrijfsysteem. Je kunt je inschrijving wel aan iemand anders overdragen, zie de info op de site.

      De organisatie neemt geen bewijzen terug.

    • Busvervoer Kan ik nog een kaartje kopen of mijn buskaart annuleren?

      Ja, tot 20 augustus kun je nog een buskaart toevoegen aan je startbewijs.

      Log in, in je bestelling en voeg een buskaartje toe via de wijzingingslink in je bevestigingsmail. Heb je het buskaartje bij aanmelding bevestigd en betaald? Dan word jij vanaf Zoutelande met de bus naar de start in Burgh-Haamstede gebracht. Jouw aankoop kun je niet ongedaan maken. Deze heb je immers zelf afgenomen en dus betaald.

      Geen buskaart voor 3 of 4  oktober? Dan kun je ter plekke een buskaart a 20 euro, gepast en cash kopen, en instappen.

      Voor 2 oktober is er geen mogelijkheid om nog een buskaart ter plekke te kopen.

    • Wijzigen Kan ik van onderdeel wisselen?

      Helaas niet, je kunt niet wisselen. Bied je nummer ter overname aan op onze site (zie de link in je inschrijfbevestiging) en koop een andere nummer óf neem het over van iemand.

      Let op; je deelname voor de Lightkustrun kan wel voor het wandelen Lightrun of het hardlopen Lightrun gebruikt worden. Wijzig je deelname via de link in je inschrijfbevestiging.

      Ladiesrun 10 km kun je ook omzetten naar 5 km. Andersom niet. Wijzig je afstand in de link in je inschrijfbevestiging.

    • Betalen. 2x betaald? Hoe kan ik betalen?

      Via de inschrijfmodule kun je betalen via Ideal, Paypal of creditcard.

      Hapert het betaalprogramma of loopt het vast? Check eerst of je een bevestigingsmail hebt ontvangen en/of je op de deelnemerslijst staat. Is beiden na 30 minuten niet het geval, dan kun je opnieuw inschrijven. Dubbele inschrijvingen worden niet hersteld door de organisatie. Er is immers door de deelnemer zelf ingeschreven en betaald.

    • Startnummer nog niet gehad Wanneer ontvang ik mijn startnummer?

      Zoals onder de deelnemersinformatie te zien is, ontvang je half september je startnummer.

      13.000 bewijzen worden door Post.NL verwerkt. Vanzelfsprekend hebben zij hier ook enige dagen voor nodig. Heb je nog geen startbewijs en anderen wel?

      Stuur pas na 29 september a.s. een mail. Mails voor deze datum kunnen helaas niet in behandeling genomen worden en zelfs verwijderd. Alleen voor 2/10 kan een reservenummer aangevraagd worden.

      Heb je voor 19/8 een adreswijziging doorgevoerd? Dan komt je nummer op je nieuwe adres binnen.

      Dit geldt ook voor naamswijziging naar een andere deelnemer.

      Na 19/8 wijzigingen doorgevoerd? Dan komt je nummer op het oude adres of bij de eerste deelnemer

      Hieraan kan de organisatie niets wijzigen en is verantwoording van de deelnemer zelf.

      Stuur je je nummer door naar iemand? Gebruik een nieuwe enveloppe. Doorsturen gebeurt sowieso op risico en verantwoording van de deelnemer.

      Startnummers met een buitenland adres kunnen opgehaald worden vanaf 2/10. Zie alle info onder het betreffende onderdeel op de site.

      Startbewijs retour afzender? Startbewijzen worden eenmalig verstuurd. Mocht deze retour komen, dan heeft PostNL hiervoor een geldige reden. Startnummers kunnen dan ogehaald worden ter plekke. Zie alle info onder het betreffende onderdeel op de site.

      Ben je het niet eens met de reden van PostNL? Ga dan met hen in contact om het nogmaals verstuurd te krijgen. Kustmarathon Zeeland neemt dit verzoek niet in behandeling; die hebben immers verstuurd nav opgave adres deelnemer.

    • Startnummer kwijt of niet ontvangen? Nummer kwijt? Verkeerd adres ingevoerd en daardoor geen startnummer ontvangen?

      Vervelend als je nummer kwijt geraakt is bij het oud papier, je een fout adres hebt ingevoerd of je adreswijziging niet voor 20/8 hebt doorgegeven. Of je hebt een nummer overgenomen en is doorgestuurd, maar kwijt!
      Je nummer vergeten mee te nemen naar de start?

      Geen nood! We hebben waarschijnlijk een reserve nummer liggen. De fout ligt niet bij de organisatie. Stuur pas na 28 september a.s. een mail. Mails voor deze datum kunnen helaas niet in behandeling genomen worden en zelfs verwijderd. Indien er een reservenummer beschikbaar is, bedragen de kosten hiervoor € 20.- per startbewijs.

      Deze nummers haal je op op de genoemde data waarop ook buitenlandse startnummers opgehaald worden: zie deelnemersinfo per onderdeel.

    • Verkeerd ingeschreven? Je hebt ingeschreven voor een verkeerd onderdeel. Wat nu?

      De organisatie neemt geen bewijzen terug. Ook niet bij verkeerd inschrijven. Immers is de inschrijving bewust afgesloten door de deelnemer.

      Bij de inschrijving is duidelijk te lezen dat het om wandelen of hardlopen gaat, de datum staat duidelijk vermeld, tijdslimieten, deelnamebedragen etc.

      Een verkeerd nummer kan te overname aangeboden worden via de site. Via de link in je inschrijfbevestiging.

    • Bevestigingsmail Ik heb een verkeerd mailadres ingegeven

      Door een fout mailadres, is er geen bevestigingsmail gekomen. Wat nu?

      In de inschrijving geef je 2x je mailadres op. Dit moet corresponderen, anders komt er een foutmelding. Naar dat mailadres wordt de bevestiging gestuurd.

      Dit mailadres staat ook genoteerd om wijzigingen door te voeren.

      Is er een fout gemaakt? Dat kan dus de deelnemer alleen zelf doen, door in te loggen met het foute mailadres en wijzigingen door te voeren in het juiste adres.

      1. De inschrijfmail kan niet nogmaals toegestuurd worden.
      2. Een mailadres kun je zelf herstellen. Indien fout ingevoerd, dan is dat de verantwoording van de deelnemer.
    • Startnummer verkopen Veilig je startnummer aanbieden of een startnummer kopen

      Kustmarathon Zeeland maakt gebruik van een platform waar je veilig je nummer aanbiedt. Na inschrijving kun je met jouw gegevens alleen inloggen en je nummer aanbieden. Een koper weet zo dat de aanbieder altijd in bezit is van een geldig nummer. Inloggen doe je via de link in je bevestigingsmail.

      Aanbieden startnummers 2 oktober.

      Aanbieden startnummers 3 oktober.

      Aanbieden startnummers 4 oktober.

       

      ps een doorverkocht nummer, kan niet nogmaals aangeboden worden doorverkocht.